Снимките ще помогнат да преборим догмите
Снимка: Guliver / iStock
През Седмицата на кърменето ООН, СЗО и UNICEF насърчават майките да се снимат и да пускат в социалните мрежи снимки, на които кърмят. По данни на UNICEF, 77 милиона бебета - около половина от всички новородени, не се слагат на гърдата непосредствено след раждане и така се лишават от важни хранителни вещества и антитела, които могат да получат с майчиното мляко. В часовете след раждане не се оставят голички „кожа до кожа“ върху майчината гръд, което ги лишава от важната за развитието им връзка. Тези прости жестове пазят новороденото от болести и от преждевременна смърт.
За да насърчат майките от цял свят да кърмят новородените си, Организацията на обединените нации, Световната здравна организация и UNICEF се обединяват около идеята да популяризират социалните мрежи тенденцията brelfie.
Не се страхувайте да кърмите на публично място
Обединяването на две думи breastfeeding (кърмене на английски) и selfie, което вече доби популярност и не се нуждае от превод, роди новата дума brelfie – снимка, която кърмещата си направи и пуска в социалните мрежи. Този тип селфита ще променят нагласите и ще преборят догмите, надяват се инициаторите.
ООН, СЗО и UNICEF защитиха идеята brelfie, за да акцентират върху значението на майчиното мляко за развитието на детето: „През Световната седмица на кърменето, която започна на 1 август, ООН иска да накара хората да говорят за кърменето, за да се подобри храненето на децата от цял свят“, каза Кристоф Булиерак, говорител на UNICEF.
Мона Василева
В рамките на форума бяха представени тревожните данни, които подчертават значимостта на грижата за недоносените деца и важността на профилактиката и ранната диагностика.
Снимка: Фондация „Нашите недоносени деца“
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари